16.4.2016 Poslední lety v úloze 1/2

18. dubna 2016 v 0:13 | Martin Kočiš |  Pilotní výcvik SPL
Minulý víkend propršel, a tak jsem musel na další létání čekat nesnesitelné 2 týdny. V sobotu dopoledne jsme vyházeli skoro celý hangár, poskládali jsme vosu, zavěsili DG-202 na konstrukci hangáru, vyčistili a namazali Cirrdu... a tak podobně. Létat se začalo klasicky až odpoledne. Už aby byla sezóna!

Několik pilotů si potřebuje odletět periodické přezkoušení, a tak si krátím chvíli dopisováním letového zápisníku. Počasí je výborné a chvílemi je úplné bezvětří, přestože Windguru hrozil 8 m/s z jihovýchodu.
Při nastupování do éra pozoruju, že mi to cvičení prospělo, už s tím takový problém nemám. Ještě by to ale chtělo zašít ten veletrh v rozkroku, který je vzpomínkou na minulé létání, resp. nastupování :)
Dnes létám s Radkem. Cvičím hadovitý let, který je o přechodech z jedné zatáčky do druhé, přičemž náklon éra by neměl přesáhnout 30°. Nahoře přece jen ale trochu fouká, a to kolmo na dráhu - jak taky jinak :) Turbulence ale dnes není a oproti minulému létání je to úplný olej. Zapomínám se hlásit v poloze ,,po větru", což mi Staňa dává sežrat zvídavou otázkou do rádia ,,Twin, tvoje poloha?" Tím mě dokonale zmátne a ze mě vypadne cosi jako ,,Twin po větru 22. Levého!"
Na přistání klesám jako obvykle, ale Radek mě napomíná, že jsem pod sestupovou osou, čili krátký na přistání. Mně se to nezdá, ale brzdy přivřu. Sedám bez odskočení a musím dost razantně brzdit, abych nezajel za přistávací Téčko. Opravdu bych byl krátký?

Před dalším startem opakuju povinné úkony. Počasí je opravdu krásné, i když trochu protivětříku by se šiklo - výšky byly cca 280 - 290 m QFE, což není žádný zázrak. Jindy to jde vytáhnout i do čtyř set. Pampelišky před letadlem se rozvlní, lano se napíná a startujeme. Hned po odpoutání tah zeslábne a lano se mírně prověsí za současného pootevření padáčku. Není to moc příjemné! Let odletím hezky a začínám mít pocit, že dostávám éro do ruky. Jen ještě z nedostatku praxe málokdy trefím 4. zatáčku tak, abych už nemusel směr na přistání opravovat. Musím začít točit dřív.
Mám za sebou další 4 starty, za které si vysluhuji hodnocení dvakrát ,,zatáčkou do směru přistání", jednou BPCH (bez podstatných chyb) a jednu jedničku. Nevím sice, jaký je v tom rozdíl, ale jsem spokojený. Příště postupuju na další úlohu, tedy 1/3 - tedy nácvik navijákového vzletu, rozpočtu a přistání. Velký důraz je kladen na vylučování snosu větrem a tedy dodržení tvaru okruhu, který má být ,,obdélníkový, ne jak když pes chčí!" :)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama